Linie lotnicze airBaltic nie będą realizowały w najbliższym sezonie letnim połączeń na trasie między Rzeszowem a Rygą - potwierdził Rynkowi Lotniczemu Waldemar Mazgaj, rzecznik podkarpackiego lotniska. Powodem są problemy z silnikami Pratt & Whitney, z którymi boryka się przewoźnik z Łotwy.
Airbusy A220 w charakterystycznym malowaniu airBaltic pojawią się na lotnisku w podrzeszowskiej Jasionce jeszcze w najbliższy poniedziałek 6 stycznia, a także 10 stycznia, kiedy odbędzie się ostatni zaplanowany rejs do stolicy Łotwy. Później zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przewoźnik zawiesi połączenie na 2,5 miesiąca.
Linie airBaltic planowały wrócić z trasą wiosną, ale nieoczekiwane opóźnienia i przedłużone naprawy silników firmy Pratt & Whitney, która nie wywiąże się w terminie z obowiązków konserwacyjnych, zmusiły przewoźnika z Łotwy do
odwołania prawie 5000 lotów ze wszystkich baz w najbliższym sezonie letnim.
Rejsy między Rzeszowem a Rygą funkcjonowały od 8 listopada minionego roku.
Pierwszy samolot odleciał do stolicy Łotwy praktycznie pełny.
Jak przekazał nam rzecznik podkarpackiego lotniska zainteresowanie lotami do Rygi rosło, ale z przyczyn niezależnych od przewoźnika i portu w Jasionce loty będą zawieszone. Niemniej powrót airBaltic do Rzeszowa nie jest wykluczony w przyszłości, gdy linie lotnicze z Łotwy rozwiążą definitywnie problemy z konserwacją silników Pratt & Whitney.
Flota A220
airBaltic jest największym klientem airbusa A220 w Europie przy byciu jednocześnie największym operatorem A220-300 na świecie.
Obecnie linia posiada 49 A220-300 i oczekuje na dostawę kolejnych 41 maszyn tego typu. Do tej pory A220 airBaltic wylatały 430 tys. godzin blokowych, wykonując nieco ponad 195 tys. lotów i przewożąc łącznie ponad 18 mln pasażerów.
Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (74), airBaltic (49) oraz Air France (41).
airBaltic
airBaltic obsługuje ponad 130 tras z Rygi, Tallina, Wilna, Tampere i sezonowo Gran Canaria, oferując połączenia do szerokiej gamy miejsc w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce Północnej i regionie Kaukazu.
W listopadzie ubiegłego roku linie przewiozły dokładnie 400 600 pasażerów. Wynik uzyskany w przedostatnim miesiącu 2024 r. jest o 23 proc. lepszy od osiągniętego dokładnie w tym samym okresie w 2023 r. Przez 11 miesięcy 2024 r. linie obsłużyły już 4 709 900 podróżnych i zrealizowały 43 200 operacji lotniczych.